۱۳۹۰ خرداد ۱۸, چهارشنبه

اسکندر فیلابی قهرمان پیشین کشتی ایران و هم قطار جهان پهلوان تختی



ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه تست
مدتی است که یکی از مزدوران  وزارتِ ننگین اطلاعات جمهوری اسلامی  بنام «الف مینو سپهر» در تلاشی مذبوهانه سعی در لکه دار کردن حُرمت پهلوان مسلم اسکندر فیلابی در صحنه اینترنت دارد. دلیلش روشن است، پهلوان از مخالفین سرسخت رژیم ولایت فقیه بشمار میآید و این مزدور اطلاعاتی هم کارش لجن پراکنی و ایجاد تفرقه بین مخالفان جمهوری اسلامی است.
نظر کوتاهی به بیوگرافی پهلوان مسلم اسکندر فیلابی بیاندازیم:
مسلم اسکندر فیلابی (زادهٔ فروردین ۱۳۲۳ در فیلاب ِ قوچان) کشتی‌گیر بازنشستهٔ و فعال سیاسی ایرانی است. وی پرچم‌دار کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران بود و در هر دو رشتهٔ فرنگی و آزاد در دستهٔ فوق سنگین به قهرمانی رسید که واقعه‌ای نادر در این رشته است. فیلابی با ۴ مدال طلا در بازی‌های آسیایی پرافتخارترین ورزش‌کار ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی است.

فیلابی همچنین در سه دورهٔ المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی، ۱۹۷۲ مونیخ (مقام چهارم) و ۱۹۷۶ مونترآل (مقام هفتم) حضور داشت.

فیلابی پس از انقلاب وارد مبارزهٔ سیاسی برای سرنگونی جمهوری اسلامی شد و به شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق پیوست و هم‌اکنون رئیس کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت به شمار می‌رود.
جهان پهلوان تختی نیز تمام مدالهایش را به موزه امام هشتم اهدا کرد، و در حقیقت در جایی که خود ایشان مناسب می دیدند، قرارداد که در معرض دید هم میهنان قرار گیرد.
من اولین مدال طلای آسیایی خودم را که در سال ۱۹۶۶ در بانکوک به دست آوردم به عنوان اولین مدال طلای استان خراسان از ورزشهای آسیایی و یا بین المللی تقدیم موزه آستان قدس رضوی کردم اما  ملاها به علت حمایت من ازمردم ستمدیده ایران مدال را از دید مردم مخفی کرده اند.
همچنین من بازوبند پهلوانی خودم را به همة آزادیخواهان و مبارزان در هرجای ایران که علیه حکومت جبار و جنایتکار خمینی و پس ماندگان دغلکارش می جنگند به خصوص سمبل این مبارزان فرزندان دلیر ایران زمین مجاهدین خلق ایران تقدیم کردم تا دوباره جامعة ایران متوجه این باشند که پهلوانی یعنی گرفتن حق مظلوم از ظالم است و این عمل مجاهدین و جنگاوری آنها علیه ملاهای ظالم عین جوانمردی است. منظور از تقدیم بازوبند پهلوانی به مجاهدین خلق ایران یادآوری و آگاهی بیشتر مردم به رسم و رسوم جوانمردی و پهلوانی بود که پهلوان را فقط به زور بازو نشناسند و جنبه های مردمی و مردم دوستی و آزادیخواهی پهلوان در نظر گرفته شود.
سخن کوتاه قهرمان ملی به ورزشکاران:
خواهش من از ورزشکاران این است که غمخوار مردم باشید چون اگر درد وغم مردم را حس نکنید باور کنید فردای ایران هیچ ارزشی برای شما قائل نخواهد بود حتی بهترین مدالها را بیاورید .اگر شماخودتان را متعلق بمردم بدانید مردم شما را بزرگتان خواهد کرد.هرکسی را مردم بزرگ اش کند هیچ کس نمی تواند کوچک اش کندوهرکسی را مردم کوچک کند هیچ قدرتی نمی تواند آنکس را بزرگ کند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر